Saturday, November 1, 2008

Pad USA auto industrije-drugi dio

Poslije kakve takve stabilizacijie finansiskog trzista, sve se cesce i glasnije govori o krizi USA autoindustriji. Ekonomski strucnjaci upozoravaju da propast USA auto industrije bio mogao biti katalizator koji bi doveo industriju USA u tesku krizu, koja bi za sobom povela i vecinu svjetskih ekonomija. Jos uvijek se smatra da najvecu opasnost od propadanja prijeti GM sto pokauje i akciska prodaja jednog koncesionara GM vozila iz Teksasa, koji prvim 100 kupaca nudi 50 dionica GM besplatno. GM je vise od mjesec dana u pregovorim a sa ostalim clanovima „Velike Ditrotske trojke“. Najblize je dogovru sa Chryslerom, te se potpisivanje istog moze ocekivati ubrzo. Najveci kamen spoticanja za ovaj dogovor je ko ce upravljati zajednickom kompanijom kojom bi ovom suradnjom nastala. Medutim moguci i vrlo vazniji kamen spoticanja bi mogao biti Mercedes-Benz koji je i nakon prodaje vecinskog paketa dionica Chryslera Cerberusu ipak zadrzao 19,9% dionica Chryslera. Te se suska da bi upravo Mercedes-Benz mogao blokirati buducu saradnju izmedu Chryslera i GM. Te upravo zato Cerberus pokusava u zurbi da otkupi preostale dionice od Mercedes- Benza. Inace GM je zainteresovan samo za neka postrojenja Chryslera kao sto je minivan odjel, kao i za neke fabrike u Meksiku.. Odavno se suska da Chrysler osim sa GM prica o suradnji i sa Nissan/Renault grupacijom, te se sada smatra da upravo ta grupacija najozbiljniji kupac za kupovinu marke JEEP koja se smatra najvrijednijom markom Chryslera. Ako se sve ove spekulacije ostvare onda ce Chrysler na kraju prodati: brand Viper americkom kupcu, minivan odjel GM-u+tvornice te brand JEEP Nissan/Renault.
Ford je sa druge strane odlucio da se sam suoci sa trenutnom krizom, te je glatko odbio suradnju sa GM i Chryslerom koje smatra da su u gorom polozaju od njih samih. Fordova najveca briga je nedostatak novac te nastavlja i dalje prodaju brandova u svome vlasnistvu. Za sada sigurno na prodaju idu Mazda i Volvo. Ford posjeduje 33% dionica Mazde te je vecinski dionicar. Vijest o prodaji 20% dionica Mazde stigla je kao iznenadenje, jer Mazda je kompanija koja od kada je pocetkom desetljeca prosla zoom-zoom revoluciju jedan od najzdravijih kolektiva u Ford koncernu. Ford je cilju da onemoguci da se konkurenti domognu dionica odlucio da ce dionice prodati tako sto ce ih rasparcati na veliki broj dijelova, pri cemu ce 1% dionica imati vrijednost od 40 miliona $. Vise japanskih kompanija se spominju kao moguci kupci medu kojima se nalaze dobavljaci djelova Mazde, osiguravajuce kuce, zeljezare, transportne kompanije i druge. Prodaja VOLVA sa druge strane je ocekivana, jer i ovaj put se pokazala istinitom ona narodna „Gdje ima dima ima i vatre“. Naime Ford vise od godinu dana opovrgava spekulacije o prodaji Volva, medutim proslije katastrofalne godine za bivseg svedskog giganta u kojoj je otpustio cetvrtinu svojih radnika vise se vijest o prodaji nemoze nijekati. Prvi put kad su se pojavile spekulacije o prodaji Volva glavni kupac je bio BMW kojem je trebala sasija sa prednjim pogonom. Za sada se samo zna da je BMW odustao od kupovine ko ce biti kupac samo ce nam vrijeme pokazati.

No comments:

Post a Comment